رفتن به محتوای اصلی
x

بازگشت رنگ نارنجی پُرخطر به نقشه کرونایی اصفهان/ از ساده انگاری درباره پایان کرونا بپرهیزید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام نمود: طبق جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید۱۹ از دوم دی امسال وضعیت نارنجی به نقشه کرونایی استان بازگشت و شهرستان نایین در شرایط پُرخطر قرار گرفت.

دکتر پژمان عقدک اظهار نمود: در پنج هفته گذشته هیچ یک از شهرستان های استان اصفهان در وضعیت نارنجی (پرخطر) یا قرمز (بسیار پرخطر) کرونایی قرار نداشت اما این هفته یکی از شهرستان ها یعنی نایین به وضعیت نارنجی رسید.

وی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان در هفته اخیر را صفر بیان نمود و تصریح کرد: در هفته قبل، میزان بستری بیماران کرونایی استان اصفهان بین ۳۰ تا ۴۰ نفر و بیماران بدحال در بخش مراقبت های ویژه بین ۲ تا ۵ نفر بود.

سخنگوی دانشگاه به مردم توصیه نمود که از ساده انگاری درباره اینکه کرونا به پایان رسیده است، پرهیز کنند زیرا پیش بینی می شود که از اواخر دی امسال، بیماری کووید-۱۹ در کشور افزایش یابد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ با سویه های جدید وجود دارد. مردم در این فصل سرد مراقبت های لازم را داشته باشند و اگر دچار بیماری زمینه ای یا نقص ایمنی هستند، برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.