رفتن به محتوای اصلی
x

بازگشت شرایط پُرخطر کرونایی به استان اصفهان، چادگان قرمز شد

رنگ قرمز پس از چند ماه به نقشه کرونایی اصفهان بازگشت و تعدادی از شهرها نیز در وضعیت پرخطر قرار گرفتند که این شرایط گویای گسترش همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در این استان است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از روز شنبه ۱۳ اسفند و پس از چند ماه، یک شهرستان به رنگ قرمز (بسیار پرخطر) کرونایی در آمد که چادگان در غرب اصفهان می باشد.

در این هفته بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، استان اصفهان مجدد به نقشه کرونایی بازگشت و سه شهرستان دهاقان، فریدونشهر و نایین در شرایط پُرخطر قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه 13 اسفندماه، در این خصوص اظهار داشت: آمار کرونا در اصفهان، افزایشی است و میزان مراجعه مردم با علائم کووید-۱۹ به درمانگاه ها و تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است.

دکتر پژمان عقدک افزود: در زمان حاضر حدود ۱۱۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند درحالیکه در یک هفته گذشته این آمار حدود ۸۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه افزایش ترددها و رعایت نکردن استفاده از ماسک در اماکن شلوغ از جمله عوامل گسترش کرونا در اصفهان است، گفت: گزارشی مبنی بر شیوع ویروس یا زیرسویه جدید در اصفهان نداشتیم.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۱۳ اسفند جاری، ۱۱۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و ۱۸ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.