رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا (واکنش سریع) در دانشگاه

چهارشنبه اول دی ماه، با حضور سرپرست دانشگاه، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، معاونین، روسای شبکه ها و بیمارستان ها، جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا" واکنش سریع دانشگاه" در خصوص ورود سویه جدید امیکرون به کشور در تالار رویش دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرو برگزاری جلسه روز گذشته ستاد استانی کرونا و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور اظهار نمود: طی هماهنگی با فرودگاه ها، اداره راهداری، ترمینال ها و مبادی ورودی استانها، نظارت های لازم برای جلوگیری از ورود افراد غیر ایرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم تا 15 روز انجام گرفته و همچنین ورود اتباع خارجی از مرزهای هوایی، زمینی، دریایی از امروز به مدت دو هفته برای گروه های خاص فقط مجاز می باشد.

وی همچنین گفت: از سوی وزارت بهداشت مقرر گردیده تجهیزات تشخیصی سویه امیکرون به استان اختصاص یابد و ایجاد غربالگری و تست مبتلایان در دستور کار قرار بگیرد.

مهندس شیشه فروش همچنین به اجرای مجدد طرح شهید سلیمانی در کلیه شهرستان ها با همکاری فرمانداری ها اشاره نمود و تصریح کرد: طی هماهنگی با اتاق اصناف، بانک ها، ادارات و .... کنترلهای بهداشتی و بازرسی های لازم انجام شود و بر واکسیناسیون دز سوم پرسنل و خانواده هایشان تاکید گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در پایان سخنان خود در خصوص احداث بیمارستان 150 تختخوابی در محور سپاهانشهر برای کمک به بیمارستان ها در زمان بحران، تامین اکسیژن لازم برای بیمارستان ها توسط فولاد مبارکه اصفهان و همچنین مصرف بهینه گاز و صرفه جویی در همه بخش ها مطالبی را ارایه نمود.

دکتر شیرانی سرپرست دانشگاه در این جلسه ضمن بیان مطالبی در خصوص سرایت پذیری بالای سویه جدید امیکرون و احتمال وقوع پیک ششم، واکسیناسیون حداکثری و دریافت دز سوم پرسنل اداری در تمام استان برای مبارزه با این سویه، را ضروری و واجب اعلام نمود.

رپرست دانشگاه با  بیان مباحث آماری کرونا و استفاده از نرم افزارهای تخصصی برای ارایه آمار، بر صحت آمار و اتحاد معاونت های درمان و بهداشتی برای ارایه گزارش آمار روزانه تاکید نمود.

وی همچنین در خصوص ارایه آمار روزانه کرونا، گفت: مرگ ها بر اثر کرونا در بیمارستانها، بایستی به تایید رییس بیمارستان برسد و هر مورد جدی و قطعی مرگ کرونا وارد سامانه آمار روزانه شود.

دکتر حیدری معاون درمان دانشگاه طی سخنانی در خصوص ورود سویه جدید امیکرون به کشور گفت: امیدوارم بتوانیم با استفاده از تجربیات کاربردی قبلی، آمادگی لازم و هرچه بیشتر را برای مبارزه با موج احتمالی پیک ششم، بدست آوریم.

وی به اهمیت حفظ پرسنل و سلامت آنان در مراکز اشاره نمود و افزود: بایستی بر انجام واکسیناسیون دز سوم پرسنل تاکید گردد و ضمن رعایت رفتار پیشگیرانه در بین تمامی افراد، دستورالعمل آمادگی برای مقابله با سویه امیکرون ابلاغ شود.

دکتر حیدری ضمن بیان تعیین بیمارستان های ریفرال در استان، از روسای بیمارستان ها در خواست نمود که روزانه کلیه انبارها از لحاظ امکانات، تجهیزات و وسایل ضروری، چک و مورد ارزیابی قرار گیرد و کمبودها برطرف گردند.

معاون درمان دانشگاه در ادامه سخنان خود در خصوص کلینیک های تنفسی، بحث آموزش، منابع تولید اکسیژن و ذخیره آن، استفاده از مراکز جامع سلامت، دریافت پلان واحد برای درمان بیمارها، جلوگیری از هزینه های اضافی درمان و موضوع پذیرش بیماران سرپایی در مواقع پیک کرونا، مطالبی را برای حاضرین بیان نمود.

دکتر فدایی مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه نیز در این خصوص گفت: بیماری سویه جدید امیکرون بسیار مسری می باشد و یکنفر مبتلا می تواند به سرعت 10 نفر از اطرافیان خود را در گیر کند، بنابراین لازم است ضوابط بهداشت فردی، بالاخص زدن ماسک توسط افراد جامعه مورد جدیت بیشتری قرار گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: افراد بالای 18 سال که سه ماه از دریافت دز دوم انها گذشته، نسبت به دریافت دز سوم اقدام نمایند زیرا اثر ایمنی بخشی دو دز واکسن به مرور زمان  کاهش می یابد.

دکتر فدایی در خصوص افرادی که علایم بیماری مانند تب، سرفه، بدن درد و ... در آنها بروز می کند گفت: سریعا به مراکز مربوطه و پزشک مرجعه نمایند و از خود درمانی، مصرف داروهای متفرقه و آنتی بیوتیک ها جلوگیری نمایند چراکه در مواردی باعث بدحال تر شدن بیمار شده است.

مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه در پایان سخنان خود اظهار نمود: متاسفانه هنوز چندصد هزار نفر از هم استانی های عزیز برای دریافت واکسن اقدام نکردند، از این گروه تقاضا می شود، این رویه خطرناک را کنار گذاشته چراکه ما در چهره بیماران بدحال بستری در بیمارستانها، پشیمانی را برای عدم دریافت واکسن در آنها می بینیم، به همین دلیل افراد هرچه سریعتر برای واکسیناسیون در دزهای مختلف اقدام نمایند.