رفتن به محتوای اصلی
x

بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون اصفهان با ۳۴ خط فعال است

رییس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان با ۳۴ خط (لاین) در محل پُل شهرستان کلانشهر اصفهان فعال و آماده ارائه خدمات به عموم مردم است.
دکتر حمید تُرک‌زاده افزود: ۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون با حدود ۹۰ خط (لاین) در کلانشهر اصفهان، تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک است که بزرگترین آن در محل پُل شهرستان با ۳۴ خط فعالیت دارد و در آن از ظرفیت نیروهای داوطلب نیز برای ارائه خدمات به مردم استفاده می شود.
دکتر ترک‌زاده، ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون زیر پوشش مرکز شماره یک اصفهان را بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دُز در روز اعلام و اضافه کرد: در زمان حاضر میزان مراجعه مردم کمتر از ظرفیت موجود است و ما از مردم می‌خواهیم که هرچه سریعتر برای دریافت واکسن کرونا اقدام و رسانه‌ها نیز در این زمینه فرهنگ‌سازی و تبلیغ کنند.
وی، تعداد خطوط واکسیناسیون در مرکز تجمیعی گلستان شهدا را ۱۴ خط، دانشگاه آزاد اصفهان(خوراسگان) ۱۴ خط، گل نرگس ۱۰ خط، حرم زینبیه هشت خط و مُصلای طوقچی(قُدس) را پنج خط اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه مقرر است طرح ملی واکسیناسیون کرونا در همه نقاط اجرا شود برای راه اندازی تعدادی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون برخی از نهادها کمک کردند.
دکتر تُرک‌زاده با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای استقرار نیرو در مراکز واکسیناسیون محدود است، خاطرنشان کرد: کارکنان مراکزی مانند گلستان شهدا از نیروهای داوطلب و تشکل‌های مختلف تامین و مدیریت می شود.
وی با تاکید براینکه نیروهای داوطلب پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، دریافت کارت و با نظارت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ارائه خدمات واکسیناسیون به مردم می‌پردازند، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته موفق به افزایش ظرفیت واکسیناسیون در کلانشهر اصفهان و راه اندازی نوبت کاری شب علاوه بر صبح و بعدازظهر در برخی از مراکز با هدف دسترسی هرچه بیشتر مردم به واکسن شدیم.
رییس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با اشاره به اینکه در مراکز تجمیعی دیگری مانند پل شهرستان و مُصلای طوقچی(قُدس) نیز از ظرفیت نیروهای داوطلب و دانشجوهای آموزش دیده استفاده می‌شود، اضافه کرد: در مرکز گلستان شهدا بطور متوسط در هر روز از ظرفیت حدود ۳۰۰ نیروی داوطلب در سه نوبت کاری صبح، بعدازظهر و شب برای واکسیناسیون مردم استفاده می شود.
دکتر ترک‌زاده با تاکید بر اینکه واکسن های کرونای موجود در کشور جزو بهترین برندها و جزو واکسن های کم عارضه هستند از مردم خواست تا دنبال نوع واکسن تزریقی نباشند و برای قطع زنجیره بیماری کووید-۱۹ هرچه زودتر واکسن خود را دریافت کنند.
گفتنی است مرکز بهداشت شماره یک، مناطق شمال شرقی و شرق شهرستان اصفهان را زیر پوشش خود دارد.