رفتن به محتوای اصلی
x

دستیابی به پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون کرونا در استان در مرحله نخست طرح شهدای سلامت

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان طی سخنانی در خصوص طرح شهدای سلامت گفت: در مرحله نخست طرح شهدای سلامت حدود ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان، حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند و امید است در مرحله دوم آن میزان پوشش به بالای ۹۰ درصد هم برسد.

دکتر مهرداد زینلیان بابیان اینکه پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در استان اصفهان به حدود ۷۰ درصد رسیده است، اظهار داشت: باوجود افزایش سطح پوشش واکسیناسیون از مردم درخواست داریم که همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از گرفتار شدن به موج‌های احتمالی بعدی رعایت کنند.

دکتر زینلیان با اشاره به اینکه با توجه به کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون به دلیل اینکه اکثر آن‌ها واکسن کرونا را در ۲ نوبت دریافت کردند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تعداد مراکز تجمیعی در کلان‌شهر اصفهان و چند شهر بزرگ استان محدود شد.

وی بابیان اینکه در زمان حاضر حدود ۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون شامل پنج مرکز در اصفهان و پنج مرکز در شهرستان‌های بزرگ فعال است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز بهداشت اصفهان، اطلاعات مربوط به نشانی، ساعت کار و نوع واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون را به‌صورت روزانه دریافت کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان گفت: علاوه بر مراکز تجمیعی، کار واکسیناسیون در تعدادی از مراکز جامع سلامت منتخب انجام می‌شود که در شهرستان اصفهان ۱۰ مرکز در این زمینه در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است.

دکتر زینلیان به مردم توصیه کرد تا زمانی که این مراکز و طرح شهدای سلامت فعال است برای سهولت و دسترسی بهتر به‌منظور دریافت واکسن کرونا هرچه زودتر مراجعه کنند.

وی درباره اینکه هنوز برخی از افراد به‌ویژه کارکنان دولت برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکردند، توضیح داد: به این دسته از افراد می‌توان این نکته را گوشزد کرد که مرگ‌ومیر ناشی از کرونای قطعی استان از ۴۰ مورد روزانه در تابستان امسال که حدود ۲۰ درصد جامعه واکسن زده بودند امروز که بیش از ۸۰ درصد جامعه واکسن را دریافت کرده‌اند به کمتر از ۱۰ مورد و حتی در برخی روزها به صفر رسیده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با تأکید بر اینکه این موضوع به معنی ریشه‌کنی کامل بیماری کووید-۱۹ نیست، افزود: مردم توجه داشته باشند که دُزهای واکسن خود را بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت تکمیل کنند.

مراکز تجمیعی واکسیناسیون کلان‌شهر اصفهان شامل کوثر خیابان امام خمینی، ارتش خیابان شهدای صفِه، نمایشگاه بین‌المللی سابق در پل شهرستان، مصلای طوقچی میدان قدس و اخت الرضا حرم زینبیِه است.

نشانی اینترنتی مرکز بهداشت اصفهان جهت مشاهده برنامه واکسیناسیون روزانه phc.mui.ac.ir/fa می باشد.

تاکنون حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق‌شده است.

میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان اصفهان در نوبت اول حدود ۸۰ درصد و نوبت دوم ۶۰ درصد است.

گفتنی است طرح شهدای سلامت باهدف ایمنی دسته‌جمعی و افزایش پوشش واکسیناسیون از اول آذر در استان اصفهان اجرا و مرحله دوم آن از ۲۴ آذر سال جاری آغاز شد.