رفتن به محتوای اصلی
x

سخنگوی دانشگاه: موج هفتم کرونا در اصفهان روند نزولی دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موج هفتم کرونا در این استان با کاهش یافتن آمار آزمایش‌های مثبت و بستری بیماران در مسیر نزولی قرار گرفته و رنگ‌بندی جدید نیز بهبود یافته است.

دکتر پژمان عقدک روز شنبه 5 شهریورماه، در گفت و گویی اظهار نمود: در یک هفته اخیر با کاهش نتایج مثبت آزمایش های کرونا در استان مواجه بودیم بطوری‌که به کمتر از ۳۰ درصد رسید در حالی‌که در اوج موج هفتم، این شاخص بالای ۵۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه تعداد بستری بیماران کرونایی نیز در زمان حاضر به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است در حالی‌که در یک ماه گذشته حدود ۵۰۰ نفر بود، اظهار داشت: میزان بستری بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه نیز کاهش یافته و از حدود ۸۰ نفر در یک هفته اخیر به حدود ۵۰ نفر کاهش یافته است.

دکتر عقدک با اشاره به اینکه رنگ‌بندی جدید همه گیری بیماری کووید-۱۹ نیز در این هفته بهبود یافته و تعداد شهرستان های قرمز کمتر شده است، اضافه کرد: هفته گذشته ۱۱ شهرستان در استان در وضعیت بسیار پر خطر قرار داشت اما از امروز این تعداد به پنج شهرستان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه شهرستان اصفهان نیز در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارد، تصریح کرد: با وجود کاهش آمار بستری و جواب های مثبت آزمایش های کرونا، اما نرخ مرگ و میر هنوز قابل توجه است بطوری که در هفته گذشته این شاخص بطور میانگین سه نفر در روز بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه بهترین حالت این است که هیچ مرگ و میری نداشته باشیم، اظهار امیدواری کرد که با نزولی شدن آمار کرونا میزان مرگ و میر نیز هرچه زودتر کاهش یابد.

دکترعقدک با بیان اینکه روند واکسیناسیون کرونا در یک هفته اخیر در استان اصفهان تغییر جدی نکرده است، خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون کرونا از دُز اول تا چهارم به ترتیب ۸۶، ۷۷، ۳۹ و چهار درصد است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده احتمال افزایش سفرها وجود دارد، تاکید کرد: بهترین توصیه در این روزها به مردم این است که خود را با تکمیل واکسیناسیون کرونا تقویت کرده و از حضور در محیط هایی که احتمال ابتلا به کووید-۱۹ وجود دارد پرهیز کنند و افراد علامت دار در محیط های جمعی حضور نیابند.

سخنگوی دانشگاه با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور حدود ۳۵ درصد است که در اصفهان نیز تفاوت معنی داری ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مورد مشکوکی درباره بیماری آبله میمون در اصفهان گزارش نشده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۷۰۹ نمونه گرفته شده آزمایش کرونا ۲۱۱ مورد مثبت و مبتلای قطعی بود که حدود ۳۰ درصد می شود.

تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها ۳۳۹ نفر و بستری در بخش مراقبت های ویژه ۵۱ نفر است.