رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری کلاس‌های حضوری در اصفهان ممنوع شد

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان، دوشنبه 30 تیرماه، از ممنوع شدن برگزاری همه کلاس‌های حضوری در آموزش و پرورش، آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای و باشگاه‌های ورزشی بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

سید مهدی میرجهانیان افزود: بر اساس بخشنامه جدید، برگزاری هر گونه کلاس حضوری مانند جبرانی، اوقات فراغت، زبان خارجی، آمادگی کنکور و ورزشی در اصفهان بطور موقت و تا اطلاع بعدی، ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: این بخشنامه جدید با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا و ابلاغ دولت مبنی بر جلوگیری از تجمعات بیش از ۱۰ نفر، ابلاغ شده است.

میرجهانیان با اشاره به اینکه تالارهای پذیرایی نیز با رعایت دستورهای بهداشتی و ضوابطی مانند ۵۰ درصد ظرفیت و دعوت نکردن از گروه‌های آسیب پذیر مجاز به فعالیت هستند، تصریح کرد: حضور در هرگونه تجمعی در این شرایط با خطرپذیری بالا همراه است و ما از همه مردم می‌خواهیم که تا جای ممکن از تجمع و گردهم آمدن جلوگیری کنند.

وی درباره رعایت دستورهای بهداشتی در اصناف مختلف استان اصفهان گفت: تا اواخر خرداد دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت می‌شد، اما از تیرماه به بعد در برخی واحدهای صنفی مقداری کم توجهی مشاهده شده است که در حال رصد و برخورد با آنها هستیم.

به گفته مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان، ساز و  کار جدیدی برای پیاده‌سازی دستورهای بهداشتی در اصناف در حال طراحی است که بر اساس آن مردم نیز امکان اظهار نظر درباره رعایت شدن یا نشدن دستورهای بهداشتی در واحدهای صنفی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان جلسه‌هایی نیز با بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان درباره دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شهربازی‌ها و مکان‌های گردشگری و تفریحی برگزار کرده است.