رفتن به محتوای اصلی
x

روند افزایشی مبتلایان به کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیمارانِ بدحالِ کرونایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU)  بیمارستان‌های استان در یک ماه گذشته، روند افزایشی داشته و به ۵۶ نفر رسیده است.

دکتر پژمان عقدک، طی سخنانی افزود: بر اساس آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان اصفهان(جز کاشان و آران و بیدگل) آمار همچنان روند صعودی دارد و تعداد بیماران بدحال نیز نسبت به اوائل تیرماه که حدود ۱۰ نفر بود، بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

وی با بیان‌اینکه در زمان حاضر ۴۸۳ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار داشت: این آمار در اوائل تیر امسال حدود ۶۰ نفر بود اما اکنون با شتاب گرفتن موج هفتم کرونا، چند برابر شده است.

دکتر عقدک با اشاره به اینکه تعداد افراد مُحتمل به ابتلا به کرونا نیز افزایش قابل توجهی یافته و در هفته گذشته در برخی روزها به بیش از یکهزار نفر هم رسیده است، خاطرنشان کرد: در مجموع نتیجه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در استان مثبت است.

سخنگوی دانشگاه با اعلام هشت فوتی قطعی کرونا در استان در هفته گذشته تاکید کرد: این تعداد نسبت به اوائل تیر که میزان مرگ و میر تقریبا صفر بود، تغییر زیادی کرده است.

وی همچنین درباره واکسیناسیون کرونا نیز گفت: سال گذشته بالاترین میزان واکسیناسیون در استان اصفهان، مربوط به ماه مهر با یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر مراجعه‌کننده بود که پس از آن روند کاهشی به خود گرفت و در فروردین امسال به ۸۰ هزار نفر در ماه رسید.

سخنگوی دانشگاه با بیان‌اینکه در زمان حاضر مشکلی در بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی نداریم، افزود: هنوز مرکزی بعنوان بیمارستان جامع کرونا در استان در نظر گرفته نشده است که این موضوع بستگی به روند بیماری دارد.

دکتر عقدک اضافه کرد: میزان واکسیناسیون کرونا در اردیبهشت امسال به ۴۰ هزار و در خرداد به ۲۰ هزار نفر رسید، اما از تیر امسال با افزایش مجدد آمار کرونا و صدور مجوز تزریق دُز یادآور واکسن، میزان مراجعه‌کنندگان افزایش یافت و به ۸۰ هزار نفر رسید و نسبت به یک ماه گذشته آن چهار برابر شد.

وی همچنین با اشاره به آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در استان اصفهان اظهار داشت: این هفته سه شهرستان استان شامل سمیرم، شهرضا و نطنز در وضعیت بسیار پُرخطر و قرمز قرار گرفتند در حالی که هفته پیش ۲ شهرستان در این وضعیت قرار داشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شهرهای نارنجی و پُرخطر نیز نسبت به هفته قبل ۲ برابر شد و به هشت شهر رسیده است.

شایان ذکر است ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در کشور شیوع یافت و تاکنون حدود ۴۹۷ هزار نفر در استان اصفهان بطور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.

تاکنون حدود ۸۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان نوبت اول و ۷۷ درصد نوبت دوم و ۳۸.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.