رفتن به محتوای اصلی
x

رییس دانشگاه: دوران گذر از پیک را پشت سر می گذرانیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سه شنبه شب 23 فروردین ماه، در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: اصفهان از نظر تعداد مبتلایان در وضعیت زرد، لنجان به رنگ آبی و شش شهرستان استان در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان ها نارنجی و زرد هستند.

دکتر شاهین شیرانی با بیان اینکه پس از ایام نوروز بعلت سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها در کل کشور با یک موج کوچک مواجه شدیم، اعلام کرد: هم اکنون دوران گذر از پیک را پشت سر می گذرانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشترین آمار بستری ها در پیک پنجم را سه هزار و 800 نفر و در پیک ششم بالغ بر یک هزار و 250 بیماری اعلام کرد و گفت: هم اکنون آمار بستری ها به 260 نفر رسیده است.

وی از افزایش آمار بستری ها در چند روز اخیر خبر داد و بیان داشت: میزان بستری سالمندان در بخش آی سی یو بیمارستان ها بالا رفته است.

دکتر شیرانی میزان مرگ ومیر کرونایی ها را همچون روال گذشته خواند و گفت: از هر پنج نمونه یک نفر کرونا مثبت و درصد مثبت کرونایی در دانش آموزان رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت میلیون و 600 هزار دز واکسن تزریق شده است، ادامه داد: روزانه امکان تزریق 150 هزار دُز واکسن را داریم.

دکتر شیرانی به درصد واکسن برکت در سه دز اشاره کرد و گفت: 87 و 6 دهم در صد نوبت اول ، 78 درصد در نوبت دوم و 40 درصد در نوبت سوم واکسن برکت تزریق کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان نیز در این جلسه خواستار افزایش ساعات کاری مراکز تجمیع واکسیناسیون بویژه در بعد از ماه مبارک رمضان شد و گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد روند کاهش میزان واکسیناسیون هستیم که امری طبیعی است.

محمدرضا جان نثاری با بیان اینکه شب های قدر باید با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی با شکوه برگزار شود، ادامه داد: ایجاد فضای بهداشتی در مساجد برای حضور شهروندان در شب قدر به نحو احسن شکل بگیرد.

وی گفت: شهدای سلامت در زمانی که هیچ کس حاضر به حضور و ارائه خدمات به بیماران نبود، جان فشانی کردند که باید همواره یاد و خاطره آنها زنده نگهداشته شود.

جان نثاری بیان داشت: واکسیناسیون باید جدی تر از قبل در نظر گرفته شود و هر فردی که در ادارات حاضر به واکسیناسیون نیست باید هر 72 ساعت تست سلامت ارائه دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان خواستار تشویق مردم به دُز سوم واکسیناسیون از سوی جامعه روحانیت در مساجد شد وگفت: پوشش دز سوم واکسیناسیون باید در جهت کاهش عوارض کرونا وسیع تر شود.