رفتن به محتوای اصلی
x

سرپرست روابط عمومی دانشگاه: اصفهان آبی شد

سخنگوی دانشگاه و سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، وضعیت نارنجی و پُرخطر پس از یک ماه از نقشه کرونایی استان اصفهان حذف شد و بیشتر شهرستان‌ها در وضعیت آبی (عادی) قرار دارند.

دکتر پژمان عقدک افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در هفته نخست بهمن، هیچ یک از شهرستان‌های اصفهان در وضعیت نارنجی (پُرخطر) قرار ندارد و این رنگ پس از یک ماه از نقشه کرونایی استان حذف شد.

وی با بیان‌اینکه در هفته گذشته ۲ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد (به نسبت پُرخطر) بودند، گفت: این هفته نقشه کرونایی اصفهان بهبود یافت به طوری که نایین و فریدونشهر از وضعیت پُرخطر خارج شدند و در شرایط زرد و به نسبت پُرخطر قرار گرفتند.

دکتر عقدک با بیان اینکه تعداد شهرستان‌های زرد نیز به ۶ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیدند، افزود: هم اکنون شهرستان‌های چادگان، دهاقان، سمیرم، فریدونشهر، نایین و نطنز در وضعیت زرد (به نسبت پُرخطر) قرار دارند.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: همچنین شهرستان‌های فریدن، اردستان و بویین میاندشت از وضعیت زرد خارج شدند و در شرایط عادی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه آمار بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان در هفته اخیر بین ۴۴ تا ۵۳ نفر بود، گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز بین یک تا ۹ نفر در روز بود.