رفتن به محتوای اصلی
x

معاون وزیر بهداشت: عدم رعایت شیوه‌نامه‌های اصناف از فردا موجب پلمب می‌شود

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با ضرورت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند گفت: عدم رعایت شیوه‌نامه‌های اصناف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، از روز شنبه 23 فروردین ماه، موجب پلمب می‌شود و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

دکتر ایرج حریرچی با حضور در اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره شیوه‌نامه‌های فعالیت اصناف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با اصناف و همکاری کامل مردم و اصناف در گذشته، ما اطمینان ۱۰۰ درصد داریم که مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند و شیوه‌نامه فعالیت اصناف که از فردا اجرا می‌شود، موفقیت‌آمیز خواهد بود.

او تصریح کرد: اجرای شیوه‌نامه فعالیت اصناف در سامانه بسیار آسان است و حدود ۳ الی ۵ دقیقه وقت افراد را می‌گیرد؛ در این سامانه یک QR-CODE به فرد داده می‌شود. ما برای ۱۲۰۰۰ نوع شغل، ۹۸ نوع پروتکل تهیه کردیم.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: این طرح با قاطعیت کانل اجرا می‌شود و از فردا صبح اگر کسی این QR-CODE را نداشته باشد و شروع به فعالیت کند، آن محل پلمب خواهد شد و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

دکتر حریرچی اظهار داشت: اجرا این طرح در درجه اول برای حفظ سلامت خود اصناف، بعد برای حفظ سلامت مراجعین و بعد برای جلوگیری از شیوع ویروس در کل جامعه است. ما سلامت مردم را فدای هیچ چیز نمی‌کنیم. ما فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی تدریجی را خواهیم داشت، اما ارزیابی‌های متعددی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد کوچکترین لطمه‌ای به سلامت عمومی مردم وارد شود.

او یادآورد شد: علیرغم کم شدن موارد ابتلا به کرونا، باید مراقبت‌ها با جدیت ادامه داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: مهمترین عامل انتشار ویروس کرونا در کشور ما حمل‌ونقل عمومی است؛ ۲۶/۵ درصد انتقال از این طریق بوده است. انتقال در مدارس ۱۱/۵ درصد و کل مشاغل ۲۳ درصد بوده است.

دکتر حریرچی اظهار کرد: بازگشایی مشاغل بستگی به وضعیت حمل‌ونقل عمومی دارد که این موضوع ارزیابی خواهد شد؛ اگر حمل‌ونقل عمومی به وضعیت قبل برگردد، ما دوباره موج بیماری خواهیم داشت و قاطعانه جلوی این موضوع را می‌گیریم. اما اگر پروتکل‌ها رعایت شود، وضعیت مناسب خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در شورای شهر درحال تدوین طرحی برای کنترل ترافیک هستند، اگر این ترافیک ادامه داشته باشد، ما هیچ تضمینی نمیی‌دهیم که موج بیماری رخ ندهد.