رفتن به محتوای اصلی
x

موردی از کرونای هندی یا آفریقایی در اصفهان گزارش نشده است

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی گفتگویی با بیان اینکه مواردی از ابتلا به گونه های جهش یافته هندی و افریقایی ویروس کرونا در نقاطی از کشور شناسایی شده است، افزود: تاکنون مورد تایید شده‌ای از ابتلا به کرونای هندی یا افریقایی در استان گزارش نشده، اما رعایت دستورهای بهداشتی برای پیشگیری از آن ضروری است.

دکتر آرش نجیمی تصریح کرد افزود: در این شرایط لازم است که مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه ماسک زدن از حضور در اماکن سربسته و تجمعی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مثبت شدن آزمایش های کرونا در اصفهان به حدود ۲۵ درصد رسیده و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافته است، اظهار داشت: در زمان حاضر یکهزار و ۱۳۱ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان (به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند که ۲۶۸ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

دکتر نجیمی با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۳۱۶ نمونه آزمایش کرونا در شبانه روز گذشته ۶۱۷ مورد مثبت بود، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۵ نفر دارای علائم کرونا فوت کردند که ابتلای هشت نفر به کووید ۱۹ قطعی بود.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران جدید بستری شده در شبانه روز گذشته ۱۹۸ نفر بود، اضافه کرد: این شاخص در موج چهارم کرونا در فروردین و اردیبهشت امسال به حدود ۴۰۰ نفر هم رسید.

دکتر نجیمی با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی از نظر تزریق واکسن کرونا در استان اصفهان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این مورد مشروط به تامین واکسن مورد نیاز است و در روزهای گذشته مشکلاتی در این زمینه بوجود آمد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه حدود هشت هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق می شود، گفت: از مردم می خواهیم که فقط در صورت دریافت پیامک دعوت برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.