رفتن به محتوای اصلی
x

میانگین فوت ناشی از کرونا در اصفهان به یک نفر در روز رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی سخنانی با بیان اینکه  میانگین فوت ناشی از کرونا در استان در یک هفته اخیر به یک نفر در روز رسیده است گفت: مرگ و میر ناشی از کرونا(قطعی و مشکوک) در یک هفته اخیر در استان هشت نفر و تعداد مرگ و میر قطعی در ۱۱ روز گذشته ۱۱ نفر بوده است، در حالی که در اوج موج ششم کرونا، این رقم روزانه حدود ۲۰ نفر در روز بود.

دکتر پژمان عقدک با بیان ‌اینکه در روزهای اخیر تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان تقریبا ثابت مانده است، اظهار داشت: بررسی آمار یک هفته اخیر، حاکی از کاهشی بودن تعداد نتایج مثبت آزمایش کرونا و موارد سرپایی، تعداد بستری بیماران دارای علائم کرونا و تعداد بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) است.

دکتر عقدک با اشاره به اینکه تعداد مراجعان سرپایی دارای علائم کرونا در برخی روزها افزایش یافت اما روند کلی آن کاهشی است، تاکید کرد: تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه نسبت به زمان اوج پیک ششم کرونا که حدود ۱۷۰ نفر بود به یک پنجم رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آمار کرونا در استان روزانه و بطور مرتب و شفاف توسط دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود و جای هیچ نکته مُبهمی باقی نَمانَد، تصریح نمود: چگونگی تغییر آمار کرونا و افزایشی یا کاهشی بودن آنها باید در یک بازه زمانی مثلاً یک هفته یا یک ماه سنجیده شود تا بتوان تحلیل درستی از آنها ارائه کرد.

دکتر عقدک با بیان اینکه رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان نیز از امروز ۲۷ فروردین نسبت به هفته گذشته بهبود یافته است، اظهار داشت: تعداد شهرستان‌های قرمز(بسیار پُرخطر) از شش به سه مورد کاهش یافت و در زمان حاضر بیشتر شهرهای استان در وضعیت زرد(خطرمتوسط) قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در شاخ نزولی موج ششم کرونا قرار دارد، خاطرنشان کرد: چند روزی که آمار بیماران سرپایی افزایش یافت بدلیل شلوغی‌های فروردین و افزایش دورهمی‌ها در تعطیلات نوروز بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هنوز بطور قطع نمی‌توان درباره اینکه آیا آمار کرونا از اول اردیبهشت مجدد افزایش خواهد یافت یا نه، اظهار نظر کرد.

وی اضافه کرد: درباره اینکه آیا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در تغییر آمار کرونا تاثیر داشته است باید تا ۲ هفته دیگر صبر کرد.

دکتر عقدک همچنین با بیان اینکه آمار پوشش واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان تقریبا ثابت مانده است، توضیح داد: پوشش نوبت اول واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۶ درصد و نوبت دوم ۷۷ درصد است و در ۲ ماه گذشته به مقدار بسیار کم افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون نوبت سوم(برای افراد بالای ۱۸ سال) نزدیک ۳۸ درصد است، افزود: میزان پوشش واکسیناسیون کودکان نیز تغییر جدی ندارد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر ۲۴۰ نفر بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۶ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

گفتنی است شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز(بسیار پُرخطر) استان، سمیرم، فریدونشهر و نطنز می باشند.