رفتن به محتوای اصلی
x

وضعیت پنج شهرستان اصفهان در رنگ بندی کرونا آبی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با آخرین رنگ بندی کرونایی استان اصفهان ( به غیر از کاشان و آران و بیدگل) گفت: از روز سوم اردیبهشت ماه 1401، وضعیت شهرستان های بویین میاندشت، چادگان، سمیرم، فریدونشهر، نایین و نطنز نارنجی(پرخطر) و سایر شهرها، زرد (خطر متوسط) است.

دکتر پژمان عقدک با بیان اینکه هیچیک از شهرهای استان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر قرار ندارد، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته تعداد نمونه گرفته شده از بیماران احتمالی 492 مورد بوده است که در این میان 43 نفر بطور قطعی به کرونا مبتلا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران فعلی دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها را 212 نفر بیان کرد و افزود: در 24 ساعت گذشته 51 نفر در بیمارستان ها بستری شدند.

دکتر عقدک، تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه را 31 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران ترخیص شده در24 ساعت گذشته 54 نفر بوده است.

وی همنچنین با اشاره به وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: از بعد از تعطیلات عید نوروز کاملاً در شاخ نزولی پیک ششم قرار گرفته و در این دو هفته اخیر روند کاملاً نزولی را طی می کند و موارد ابتلا، بستری، بستری در بخش مراقبت های ویژه و فوت در حال کاهش است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اگر این روند نزولی تا دو هفته دیگر ادامه پیدا کند تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت ویژه و بیمارستان ها کاهش چشمگیری پیدا می کند، گفت: با تداوم این روند ظرف یک ماه آینده به تدریج بیمارستان ها از تعداد بیماران کرونایی خالی می شود و آمارها به صفر خواهد رسید.

دکتر عقدک ادامه داد: در بهمن و اسفند سال گذشته 8 درصد موارد بستری بیماران کرونایی را کودکان و دانش آموزان تشکیل می دادند ولی در حال حاضر این شرایط بهتر شده و بازگشایی مدارس و آمد و شدها در روزهای 18 و 19 فروردین، مختصری آمار را بالا برد ولی دوباره کاهش یافت.

وی تصریح کرد: اکنون سویه غالب امیکرون است و درصد بسیاری از مبتلایان بدون علامت یا علامت های بسیار خفیف هستند و در بسیاری مواقع با همزمان شدن فصل بهار و آلرژی و بیشتر شدن بیماری های ویروسی و سرماخوردگی در بازگشایی مدارس، اگر هم علامتی داشته باشند به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و ممکن است افراد بدون علامت یا کم علامتی وجود داشته باشند که مراجعه نکرده اند.

دکتر عقدک با اشاره به اینکه یکی از عوامل کاهش آمار کرونا، واکسیناسیون است، اظهار داشت: در یک اپیدمی پیش رونده مانند کرونا که در دنیا به وجود آمده به صورت موج چندین بار تکرار می شود به طوری که در کشور ما 6 موج اتفاق افتاده و نوع قالب ویروس که ضعیف تر شد، انجام واکسیناسیون و نوع رفتار اپیدمی های پیش رونده از دلایل روند کاهشی کرونا هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: علیرغم روند کاهشی آمار کرونا اگر به دلایلی از جمله رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی روند ابتلا به کرونا افزایشی شود ابتدا در تعداد آزمایش های مثبت روزانه خود را نشان خواهد داد و سپس به آمار بستری، آی سی یو و خدای نکرده مرگ خواهد رسید.