رفتن به محتوای اصلی
x

پنج شهرستان اصفهان در وضعیت آبی/ کاهش ۸۰ درصدی بیماران بدحال کرونایی در استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در جدیدترین رنگ بندی همه گیری بیماری کووید- ۱۹، پنج شهرستان استان شامل برخوار، خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد در وضعیت آبی قرار گرفت.

پژمان عقدک روز شنبه 3 اردیبهشت ماه در گفت و گویی، افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی استان اصفهان ( به غیر از کاشان و آران و بیدگل) از امروز وضعیت شهرستان های بویین میاندشت، چادگان، سمیرم، فریدونشهر، نایین و نطنز نارنجی(پرخطر) و سایر شهرها، زرد (خطر متوسط) است.

وی با تاکید بر اینکه هیچیک از شهرهای استان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر قرار ندارد، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد نمونه گرفته شده از بیماران احتمالی ۴۹۲ مورد بوده است که در این میان ۴۳ نفر بطور قطعی به کرونا مبتلا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران فعلی دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها را ۲۱۲ نفر بیان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر در بیمارستان ها بستری شدند.

دکترعقدک، تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه را  ۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران ترخیص شده در۲۴ ساعت گذشته ۵۴ نفر بوده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی قطعی یا مشکوک به علت کرونا نداشته ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه روند کاهشی آمار کرونا ادامه دارد، تاکید کرد:  اگر به دلایلی از جمله رعایت  نکردن شیوه نامه های بهداشتی روند ابتلا به کرونا افزایشی شود ابتدا در تعداد آزمایش های مثبت روزانه خود را نشان خواهد داد و سپس به آمار بستری، آی سی یو و مرگ خواهد رسید.

-کاهش ۸۰ درصدی بیماران بدحال کرونایی در استان اصفهان

وی افزود: تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به زمان اوج پیک ششم کرونا که حدود ۱۷۰ نفر بود به یک پنجم رسیده است.

دکتر عقدک مرگ و میر ناشی از کرونا(قطعی و مشکوک) در یک هفته اخیر در استان را هشت نفر و تعداد مرگ و میر قطعی در ۱۱ روز گذشته ۱۱ نفر اعلام نمود، در حالی که در اوج موج ششم کرونا، این رقم روزانه حدود ۲۰ نفر در روز بود.

سخنگوی دانشگاه همچنین درباره اینکه آیا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در تغییر آمار کرونا تاثیر داشته است گفت: باید تا ۲ هفته دیگر صبر کرد