رفتن به محتوای اصلی
x

پیشرفت اهداف طرح شهدای سلامت در اصفهان

استاندار اصفهان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، ضمن تقدیر از تعامل موثر و سازنده نیروی مقاومت بسیج با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در اجرای طرح شهدای سلامت گفت: اهتمام سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی در اقناع افکار عمومی و افزایش آگاهی همگانی، در راستای مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، باید به گونه‌ای هدفمند و راهبردی صورت گیرد.

دکتر مرتضوی از روند موثر و ارزنده واکسیناسیون دانش آموزی در استان نیز خبر داد و از فرمانداران تابعه خواست تا نسبت به روند اجرای موثر این طرح در شهرستان‌های محل ماموریت خود اهتمام موثر و مداومت لازم را معمول نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این جلسه طی سخنانی، درصد پوشش واکسیناسیون استان مقابل کرونا را ۸۲ درصد اعلام نمود و گفت: رشد واکسیناسیون قبل از اجرای طرح، روزانه زیر دو دهم درصد بود و با اجرای طرح بسیج واکسیناسیون شهدای سلامت، طی ۹ روز گذشته، پوشش روزانه به ۴ درصد رسیده است.

دکتر شیرانی واکسیناسیون دانش آموزان را همچون واکسینه کردن مادران باردار بسیار پراهمیت خواند و بیان داشت: تمام تلاش ما بر این است که کمترین آمار مرگ و میر را در بین جمعیت دانش آموزان و مادران باردار داشته باشیم.

در این جلسه معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز از مرگ ۱4 مادر باردار بر اثر کرونا در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که بیشتر مرگ و میرهای بوقوع پیوسته بین مادرانی بوده است که اعتقادی به واکسیناسیون نداشتند.

دکتر مهرداد زینلیان با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر با اجرای طرح شهدای سلامت بالاترین رشد واکسیناسیون را داشته است، ادامه داد: با این حال همچنان خمینی شهر کمترین میزان واکسیناسیون را دارد.