رفتن به محتوای اصلی
x

۱۷ توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش خطر شیوع کرونا در مدارس

۱-زمانی که امکان دارد پنجره ها را برای تهویه باز کنید.

۲-با واکسینه شدن در برابر کووید ۱۹ از خودتان و دیگران محافظت کنید.

۳-همه را تشویق کنید تا دستشان را به طور پی در پی تمیز کنند.

۴-به دانش آموزان، آموزگاران و کارکنان مدرسه توصیه کنید زمانی که احساس بیماری، علامت های سرماخوردگی یا ضعف دارند در خانه بمانند و زمانی که  در مدرسه احساس بیماری می کنند به مسئولان بهداشتی مدرسه اطلاع دهند.

۵-فاصله گذاری فیزیکی حداقل تا یک متر را رعایت کنند.

۶-یک سطل در دار برای دستمال ها و ماسک های مصرف شده فراهم کنند.

۷-مسئولان مدرسه به صورت پیوسته با والدین و دانش آموزان در ارتباط باشند.

۸-والدین در مورد اقدام های مدرسه و نقش آنها در اجرا آگاهی داشته باشند.

۹-مسئولان مدرسه از والدین درخواست همکاری کنند تا هر مورد ابتلا به کووید ۱۹ که ممکن است در خانواده روی داده باشد را به مدرسه اطلاع دهند.

۱۰-آموزگاران و کارکنان مدرسه، پدر و مادر، بزرگسالان و افراد واجد شرایط در محیط مدرسه، کودکان کمتر از ۱۲ سال و نوجوانان بالای ۱۲ سال که به بیماری زمینه ای مبتلا هستند، می بایست واکسن بزنند.

۱۱-تهیه فهرست پیش از ترک خانه(احساس سلامتی، خوردن صبحانه، برداشتن ماسک صورت و مایع ضدعفونی کننده دست).

۱۲-در هنگام رفتن به مدرسه، زمانی که ممکن است تا مدرسه پیاده بروید و یا از دوچرخه استفاده کنید، اگر ممکن است پنجره های سرویس مدرسه را بازنگه دارید و پیش و پس از حرکت دستتان را تمیز کنید.

۱۳-رانندگان سرویس مدرسه باید ماسک بزنند، تاجایی که امکان دارد پنجره ها را بازنگه دارند و استفاده همزمان دانش آموزان از گروههای سنی و کلاس های متفاوت در سرویس مدرسه را محدود کنند.

۱۴-پس از استفاده از توالت، پیش از خوردن خوراک، در رسیدن به مدرسه، پیش از گذاشتن ماسک و پس از دست زدن به آن، هنگام اشتراک گذاری وسیله های مدرسه و پس از زنگ تفریح، بهداشت و شست و شوی دست را جدی بگیرید.

۱۵-به آموزگاران، کارکنان مدرسه، دانش آموزان و پدرو مادرها باید درباره برنامه های مدرسه در زمانی که فردی در مدرسه احساس بیماری می کند، آگاهی داده شود و آنهایی که نشانه دارند آزمایش کرونا بدهند و از دیگران جدا شوند و همچنین افراد در تماس با آنها شناسایی شوند و به آنها آگاهی دهند.

۱۶-در مورد فاصله فیزیکی نیز میزها و صندلی ها در فاصله حداقل یک متری بین داشن آموزان قرار گیرند، تعداد دانش آموزان کلاس را کاهش دهید، ترکیب دانش آموزان از گروههای سنی و کلاس های متفاوت را محدود کنید و زمان آغاز و پایان کلاس ها و زنگ های تفریح را یک درمیان کنید.

۱۷-برای ایمن بودن در مدرسه فاصله حداقل یک متر را حفظ کنید، دستتان را تمیز نگه دارید، در فضای بسته و در فضای باز زمانی که فاصله گذاری فیزیکی ممکن نیست از ماسک استفاده کنید، زمانی که ماسک ندارید عطسه و سرفه تان را بپوشانید، پنجره‌ها و درها را برای تهویه هوای کلاس ها و منطقه های مشترک مدرسه باز نگه دارید، زمانی که نوبت شما فرا رسید واکسن بزنید و به یاد داشته باشید زمانی که احساس بیماری می کنید در خانه بمانید.